✅مجتمع فولاد غدیر نی ریز؛
*دروازه ورود آب خلیج فارس به استان پهناور فارس*

🔰عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به مجتمع فولاد غدیر نی ریز برای انتقال 6 میلیون متر مکعب آب در سال به این مجموعه صنعتی صبح پنجشنبه 16 آذر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

🔹به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی ریز، دکتر محسن مصطفی پور مدیرعامل این مجتمع در این مراسم با اشاره به تلاشهای شبانه روزی، برنامه ریزی های دقیق و پیگیری های منظم همه ارکان مجتمع فولاد غدیر نی ریز این روز را روز بسیار مبارکی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در راستای توسعه و صنعتی شدن شهرستان نی ریز قدم برداشتیم.

🔸 وی ضمن خیرمقدم به دکتر مهدی عبوری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر و سایر مدیران ارشد این شرکت سرمایه گذاری با اشاره به همدلی بوجود آمده بین مسئولین اظهار داشت: اینجا شهری است که مردمانش وقتی اراده می کنند کار را به سرانجام می رسانند.

🔹مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز اتصال و اتکا به یک آب پایدار را یکی از مهمترین عوامل در راستای صنعتی شدن نی ریز عنوان کرد و افزود: انتقال آب از خلیج فارس به نی ریز تصمیمی جسورانه بود که جز با تلاش های صورت گرفته و حمایت های همه مسئولان در شهرستان این اتفاق به سرانجام نمی رسید

🔸مصطفی پور ضمن تقدیر از حمایت ها و کمک های سهامداران مجتمع فولاد غدیر نی ریز در خصوص خط انتقال آب خلیج فارس افزود: نزدیک به 110 کیلومتر لوله گذاری خواهیم کرد. آبی که از خلیج فارس آمده و کاربرد صنعتی دارد ارزش بالایی دارد و قطعا در آینده نزدیک تعالی و توسعه نی ریز را همراه خواهد داشت. این آب از دورازه مجتمع فولاد غدیر نی ریز وارد استان فارس وارد شده و تحول عظیمی در استان فارس ایجاد خواهد کرد.

🔹وی با اشاره به اقدامات مجتمع فولاد غدیر نی ریز در حوزه مسئولیت های اجتماعی اظهار داشت: مجتمع فولاد غدیر امروز افتخارِ خودش را سقایی منطقه به نام حضرت ابوالفضل (ع) می داند و با استعانت از کمک های باب الحوائج در آینده سهامداران غدیر می توانند بگویند که بخش عمده از توسعه استان فارس از همین اقدام به سرانجام خواهد رسید.
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز در پایان از حمایت ها، همدلی ها و کمک ها در راستای این اقدام بزرگ در شهرستان های نی ریز و سیرجان و استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

🔸دکتر مهدی عبوری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز در این مراسم ضمن تشکر از همراهی و همدلی مسئولان گفت: در مجموعه فولاد غدیر نی ریز فقط قسمت احیا به بهره برداری رسیده بود و یکی از برنامه های دولت آیت اله رئیسی تکمیل پروژه های نیمه تمام بود که در این زمینه حمایت های خوبی صورت گرفت. همچنین در بحث تامین معادن اتفاقات خوبی رخ داده و امروز مجوز برداشت از معادن طی دو هفته اخیر انجام شده که اتفاق مبارکی است

🔹وی با اشاره به تکمیل کارخانه گندله سازی با ظرفیت 2.5 میلین تن در سال در مجتمع فولاد نی ریز ، ضرورت انجام مطالعات در خصوص تکمیل تر شدن زنجیره فولاد را مهم عنوان کرد افزود: این اقدامات با پیگیری و جسارت و مدیریت آقای مصطفی پور و همکاری اعضای هیات مدیره و همت کارکنان غدیر نی ریز انجام شده و به نمایندگی از مجموعه غدیر از ایشان قدردانی می کنم

🔸مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر ضمن تقدیر از اقدامات مجتمع فولاد غدیر نی ریز در حوزه مسئولیت های اجتماعی ادامه داد: بزرگترین اتفاق در باب مسئولیت اجتماعی تولید اشتغال است و این با ایجاد کارخانجات پی در پی می تواند به وجود آید.برای بهتر شدن وضعیت مردم منطقه از اقدامات مجتمع فولاد غدیر نی ریز پشتیبانی می کنیم و از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

🔹دکتر عبوری ناترازی انرژی در حوزه برق و گاز کارخانجات را یکی از چالش های پیش روی صنایع عنوان کرد و افزود: وظیفه ما حفظ جریان تولید است و برای جریان تولید نیازمند پشتیبانی هستیم امروز شاهد آغاز به کار خط انتقال آب هستیم که با هزینه ای بالغ بر 1200 میلیارد تومان و با ظرفیت 6 میلین متر مکعب در سال انجام می شود.

🔸وی افزود: در کنار این موضوع به دنبال تامین برق پایدار از طریق نیروگاههای با انرژی های تجدید پذیر نیز هستیم و تامین گاز از طریق LNG نیز با همکاری شرکت های دانش بنیان در دستور کار مجموعه غدیر قرار گرفته و منتظر پیشنهادات همکاران آقای مصطفی پور هستیم

🔹دکتر طهماسبی نماینده مردم نی ریز استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان غدیر عنوان کرد: در ابتدای حضور دکتر مصطفی پور فقط یک واحد اسفنجی در اینجا فعال بود. باید قدر مدیران فعال را بدانید که با نگاه توسعه ای به صنعت پروژه های راکد را فعال کردند و امروز شاهد پیشرفت واحد گندله سازی و بهره برداری واحد فولاد سازی هستیم و به زودی شاهد تکمیل این زنجیره خواهیم بود.

🔸دکتر حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تقدیر از اقدام بزرگ مجتمع
فولاد غدیر نی ریز گفت: با چه زبانی بگویم که افسانه ای امروز تبدیل به واقعیت شده و کار آقای دکتر مصطفی پور یک کار ماندگار در تاریخ مجموعه غدیر و شهرستان خواهد بود و به همه این مدیران تبریک عرض میکنم و قطعا این آب سر آغازی است برای رفع همه مشکلات صنعت و معدن و بحث اشتغال خواهد بود